Czym zastąpić bułkę tartą? Oto znacznie zdrowsze pomysły na panierkę!

Jeśli bułka tarta jest niezbędnym produktem w Twojej kuchni, to zdecydowanie powinnaś poszukać sposobów na ograniczenie jej spożycia. Bułka to produkt niemal bezwartościowy, a do tego dość kaloryczny. Na szczęście można ją bez problemu zastąpić, nie rezygnując przy tym z ulubionej panierki. Jak to zrobić? Wystarczy sięgnąć po produkty, które opisujemy w naszym poradniku. Część z nich na pewno masz w swojej spiżarni.

Płatki zbożowe

Szczególnie dobrym wyborem będą płatki owsiane, ale może też sięgnąć po jęczmienne czy żytnie. Płatki są bogatym źródłem błonnika, który daje długie uczucie sytości oraz reguluje pracę układu trawiennego. Jest to bardzo korzystne dla osób, które chcą schudnąć. Płatków możesz użyć w całości lub wcześniej je zmielić. Smak dania z pewnością nieco się zmieni, ale niekoniecznie na gorsze. Warto spróbować!

Otręby

To dobra propozycja dla tych, którzy nie chcą, aby panierka zdominowała smak potrawy. Otręby doskonale nadają się do tego, by zastąpić bułkę tartą, ponieważ świetnie wchłaniają tłuszcz. Są przy tym znacznie mniej kaloryczne i zawierają mnóstwo błonnika oraz innych składników odżywczych.

Wiórki kokosowe

Ta propozycja może być dla Ciebie dość zaskakująca, ale uwierz, że wiórki kokosowe nadają się nie tylko do deserów. Spokojnie możesz ich użyć do dania wytrawnego. Świetnie pasują chociażby do drobiu oraz wszystkich potraw kuchni orientalnej. Wiórki dobrze wchłaniają tłuszcz, dlatego nie ma problemu z obtoczeniem w nich mięsa.

Zmielone orzechy

Jeśli szukasz nowych smaków w kuchni, to koniecznie wypróbuj panierkę orzechową. Możesz ją przygotować samodzielnie. Kup trochę ulubionych orzechów, a następnie zmiel je lub rozbij na bardzo drobne części. Mięso zyska ciekawy smak i strukturę. Orzechy są bardzo zdrowe, świetnie wpływają na funkcjonowanie mózgu.

Nasiona

Bardzo ciekawym pomysłem na zastąpienie bułki tartej jest użycie nasion, takich jak słonecznik, pestki dyni, sezam czy siemię lnianie. Możesz je zastosować w całości lub wcześniej zmielić. Będzie smacznie, a do tego zdrowo.

Kasza

W roli panierki idealnie sprawdza się kasza jaglana, która może Ci się przydać np. do przygotowania kotletów mielonych. Jeśli wolisz inne gatunki kaszy, to wypróbuj gryczaną lub kukurydzianą. Kaszę warto wcześniej ugotować, można też ją drobno zmielić.

Wybór jest spory. Koniecznie przetestuj te zamienniki zwykłej bułki tartej, a szybko się przekonasz, że można sobie bez niej spokojnie poradzić. I to z korzyścią dla zdrowia!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.