Rozważasz zamówienie kuriera DHL? Nic dziwnego: to jedna z najpopularniejszych firm kurierskich w Polsce. Zanim jednak dojdzie do złożenia zlecenia na usługę kurierską, warto zwrócić uwagę na detale, które są ważne w kontekście przesyłki DHL.
Gdyby spojrzeć na DHL w skali globalnej, liczby muszą zrobić wrażenie. 325 tys. zatrudnionych osób, zakres działalności obejmujący 220 państw, ponad 50 lat tradycji - wszystko to sprawia, że dziś DHL International GmbH to marka sama w sobie. Jest tak również w Polsce, gdzie DHL doceniane jest m.in. za jakość obsługi, atrakcyjny cennik usług kurierskich czy konsekwentne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań przyspieszających obsługę zamówień.
Wybierając DHL warto przede wszystkim skorzystać z internetu. Zamówienie złożone online przyspiesza procedurę obsługi oraz rozwiązuje problem, gdzie przekazać przesyłkę - zamiast wizyty w centrum obsługi DHL w danym mieście można czekać na kuriera w domu. Dodatkowo np. wykorzystanie platformy do zamówień takiej jak KurJerzy.pl umożliwia porównanie ceny DHL z konkurencyjnymi. O czym warto pamiętać planując zamówienie kuriera?
DHL to firma, która zwraca szczególną uwagę na terminowość dostarczania przesyłek zgodnie z deklaracjami składanymi klientom. Idzie za tym również bezwzględne oczekiwanie prawidłowego czasu podjęcia zleceń. Jak podkreśla DHL, zamówienie kuriera do godz. 12 przekłada się na pewność - wyjątkiem są np. nagłe problemy losowe - dostarczenia przesyłki na czas następnego dnia roboczego. Warto więc zwrócić uwagę na to, by zamówienia kuriera generować możliwie jak najwcześniej tak, by DHL mógł uwzględnić daną lokalizację na trasie odbioru przesyłek.
DHL bardzo upraszcza kwestię tego, jakie przesyłki kurierskie można wysłać zamawiając je online. Obsługuje bowiem wszystkie przesyłki standardowe, które - jak podkreśla firma - mają regularny kształt oraz nie będą stanowiły problemów podczas transportu. W efekcie można w ramach tych założeń uwzględnić spory margines - np. duże towary. Po właściwym zabezpieczeniu nie powinny budzić wątpliwości od strony formalnej.
Z kolei przesyłki niestandardowe DHL ocenia jako elementy, które nie są zapakowane w sztywnym formacie, co nadaje im kształt nieregularny. Za paczki odbiegające od standardów DHL uznaje również przesyłki z nalepkami określającymi górę i dół. Zalicza do tej grupy także paczki, w których widoczny i odczuwalny jest nierównomierny rozkład obciążenia.
Branża e-commerce docenia zamówienie kuriera DHL ze względu na elastyczne podejście do kwestii sprzedaży przez internet. Firma zapewnia np. obsługę zwrotów do sprzedawcy. Klienci mogą tanio odsyłać produktu do nadawcy nawet wtedy, jeśli nie oferuje on bezpłatnego zwrotu. Dodatkowo cena przesyłki uwzględnia ubezpieczenie towaru jeśli podamy jego wartość, co sprawia, że DHL bywa częstym wyborem branży handlowej w internecie.
To błąd, na który DHL - ale i inne firmy kurierskie - zwracają szczególną uwagę. Brak kodu odbiorcy, nieprawidłowo napisane miasto (szczególnie w przypadku lokalizacji zagranicznych) czy błędy przy wskazaniu opcji dodatkowych - np. pobrania - mogą nie tylko utrudnić dostarczenie przesyłki, ale wygenerować dodatkowe problemy dla zleceniodawcy. Warto więc, składając zamówienie na usługi kurierskie DHL zadbać o wszystkie detale, a w miarę możliwości przeprowadzić całą procedurę przez internet.
Artykuł partnera