Jak budować pozytywne relacje z klientami salonu?

Maciej Piwowski
29.02.2020

Budowanie pozytywnych relacji z klientem ma znaczenie w każdym miejscu pracy, a w salonie kosmetycznym jest tym istotniejsze, że pozwala zadbać o jego renomę. W ten sposób klient zyskuje zaufanie do salonu i chętnie powraca. Dlatego ważne jest korzystanie z rozwiązań marketingowych wpływających na budowanie pozycji salonu i z innowacji jakie są dostępne na rynku beauty w 2020 roku. Oto wskazówki w zakresie dbania o jakość relacji z klientami salonu, które wpływają na powodzenie w branży i zyskiwanie nowych klientów.

Pytanie o potrzeby oraz oferowanie promocji i rabatów

Obecnie sama obsługa klienta to za mało, by chciał on wrócić znów do salonu. Konieczne jest dbanie o jego potrzeby i rozmowa. Wiąże się to z faktem, że coraz więcej osób świadomie decyduje się na pewne zabiegi i chce wiedzieć, czy są one najlepszym rozwiązaniem dla ich typu urody, lub co ewentualnie jest warte polecenia.

W rozwijającym się trendzie BIO i szukaniu optymalnego połączenia medycyny naturalnej i kosmetologii coraz więcej osób w pełni świadomie pyta i szuka nowych sposób na dbanie o urodę. Popularne stają się zabiegi kosmetyczne połączone np. z aromaterapią, które dają możliwość zadbania jednocześnie o ciało i o umysł.

Budując relację z klientem i wychodząc na przeciw tym oczekiwaniom nie warto zapominać o ofertach specjalnych, które zachęcają ich, by wrócili właśnie do tego, a nie innego salonu. A do takich zalicza się m.in. promocje i rabaty dla stałych klientów, które dla salonu nie są obciążeniem finansowym, a pozwalają pozytywnie wpływać na pozycję na rynku i zyskiwać lojalnych klientów.

Doskonały marketing i dobra obsługa klienta

Dobry marketing w salonie kosmetycznym to nie tylko promowanie samego zakładu, prowadzenie fan page w social mediach lub inwestowanie w reklamę. Takie działania są ważne, by być widocznym i dotrzeć do klienta, ale nie mniej istotne są też takie, które pozwalają go zatrzymać na stałe i sprawić, że nie będzie szukał innych miejsc.

W relacjach z klientem ważna jest przede wszystkim rozmowa i pytanie o jego potrzeby. To najlepszy marketing, który gwarantuje, że zadowolona osoba wróci do salonu. Kiedy klient mówi więc o swoich potrzebach warto słuchać i reagować na to. Wynika to z faktu, że wiele osób chce wykorzystać czas, jaki ma np. kosmetyczka, by zapytać o dbanie o urodę na co dzień, polecane zabiegi w domu lub te, na które warto umówić się do salonu. Takie pogawędki w czasie wykonywanych zabiegów pielęgnacyjnych pozytywnie wpływają na relacje biznesowe i powodują, że klient staje się lojalnym klientem - a więc takim, który nie tylko sam wraca, ale też poleca usługi rodzinie i znajomym. A marketing w formie bezpośredniego polecenia to najlepsze co może się trafić salonowi.

Program do rejestrowania i potwierdzania wizyt Saloner.pl

Na jakość pracy w salonie kosmetycznym wpływają relacje z klientami podejmowane już na etapie umawiania wizyty. Dlatego obecnie popularne są programy, takie jak Saloner.pl, które pozwalają tworzyć terminarze wizyt, a klientom przypominać o terminach wizyt. Dzięki temu nie ma obaw, że zapomną o wizycie danego dnia, a salon straci na tym finansowo.
Do zalet systemu Saloner.pl zalicza się również darmowe, spersonalizowane SMS-y, które pozytywnie wpływają na relacje z klientami i pokazują profesjonalizm i zaangażowanie ze strony pracowników salonu.

Spersonalizowane komunikaty pozwalają na wysyłanie potwierdzeń wizyt wraz z imieniem odmienionym w wołaczu, co wygląda estetycznie i jest pozytywnie odbierane przed adresata wiadomości. Podczas odbierania telefonu od klienta możliwe jest również przywitanie go po imieniu, ponieważ pojawia się komunikat o karcie klienta, który odwiedza dany salon kosmetyczny.
Sam system jest wygodny w obsłudze i prosty, a zdecydowanie się na korzystanie z niego nie wymaga podpisywania żadnej umowy, dzięki czemu dowolnej chwili można zrezygnować.

Wykorzystanie takiego systemu w codzienności salonu oraz wykonywanie swojej pracy możliwie jak najlepiej jest gwarancją udanych relacji z klientami. To bezpośrednio przekłada się na większa liczbę poleceń salonu i więcej umówionych wizyt!

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie