Jak zadbać o zdrowie i odporność jesienią?

Marek Szydełko
16.10.2020

Jesienią często mamy spadek formy, gdy pogoda robi się kapryśna. Łatwo się przeziębić, gdyż jednego dnia mamy przegląd wszystkich możliwych rodzajów aury. Zwłaszcza teraz w dobie pandemii zadbanie o odporność staje się must have naszego bytowania.

Jesienią często mamy spadek formy, gdy pogoda robi się kapryśna. Łatwo się przeziębić, gdyż jednego dnia mamy przegląd wszystkich możliwych rodzajów aury. Zwłaszcza teraz w dobie pandemii zadbanie o odporność staje się must have naszego bytowania.

Jak zatem jesienią zadbać o zdrowie i odporność?

Jest na to kilka sposobów, które przytaczamy poniżej:

Pij dużo ciepłych napojów, a posiłki niech będą w temperaturze Twojego ciała

Stara chińska zasada głosi, że posiłki spożywane na ciepło, jako że nie wymagają od organizmu dodatkowego zużycia energii na podgrzanie pożywienia, poprawiają metabolizm, a zarazem wzmacniają odporność. Dobrze więc nie zapominać o nich w codziennej diecie.

Pij herbatę z cytryną i miodem

Cytryna, jak wiadomo, zawiera bardzo dużo witaminy C. Ciepła herbata nie tylko rozgrzewa, ale również poprawia trawienie. Nie na darmo kiedyś nasze babcie mówiły: jak zmarzłaś to napij się ciepłej herbaty! Nawet jak łapie nas przeziębienie, taki napój może nas wyratować w ostatniej chwili. Dodatkiem jest słodki, zdrowy miód, który doda też walorów smakowych

Zajadaj imbir

Imbir dodawany do potraw daje nam nie tylko cudowny, niepowtarzalny smak, ale również duuuużo zdrowia. Imbir jest jedną ze zdrowszych przypraw z uwagi na swoje właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Często dodaje się je do sushi jako smakowy dodatek. Samo sushi zresztą także jest zdrowe z uwagi na udział ryb i ryżu w menu. Zobacz zestawy w lokalu i dostawie np. na www.sushikoi.pl

Bądź aktywny fizycznie

Aktywność fizyczna nie tylko poprawia naszą kondycję, ale również powoduje, że czujemy się lepiej i jesteśmy odporniejsi. Warto wykonywać przynajmniej 6000 kroków dziennie, to spacer ok 4 km. Wbrew pozorom, kręcąc się po domu i idąc po dziecko do szkoły właśnie tyle zrobimy. :)

W zdrowym i dobrze odżywionym ciele, zdrowy duch. Pamiętajcie o tym i stosujcie nasze zalecenia.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.