Marketing i promocja sprzedaży w galeriach handlowych

Marek Szydełko
17.12.2018

Galerie handlowe to współczesne centra życia towarzyskiego. Nie tylko oferują wiele punktów handlowych, ale również coraz więcej usług oraz rozrywki. Również galerie w Gdyni dokładają starań, żeby nie kojarzyć się ze współczesnymi świątyniami konsumpcji. Coraz większe zainteresowanie klientów generuje zyski. Jednak, aby tego klienta do siebie przyciągnąć, trzeba się nieraz uciekać do różnych sztuczek.

Galerie handlowe to współczesne centra życia towarzyskiego. Nie tylko oferują wiele punktów handlowych, ale również coraz więcej usług oraz rozrywki. Również galerie w Gdyni dokładają starań, żeby nie kojarzyć się ze współczesnymi świątyniami konsumpcji. Coraz większe zainteresowanie klientów generuje zyski. Jednak, aby tego klienta do siebie przyciągnąć, trzeba się nieraz uciekać do różnych sztuczek.

Miło i przyjemnie

Jeśli chce się zachęcić klientów do kilku godzin, spędzonych w galerii w Gdyni oraz innych dużych miastach, trzeba im sporo zaoferować. Przede wszystkim miłą atmosferę, która będzie sprzyjała zakupom. Jest ona w każdym sklepie, ale cała galeria handlowa powinna być nastawiona na ciekawe doznania, od miłej muzyki po intrygujące zapachy. W tym celu znikają z widocznych miejsc zegary. Jeśli klient chce sprawdzić, która jest godzina, patrzy na swój czasomierz. Gdy miło spędza czas, przestaje go liczyć. I o to chodzi. Galerie starają się zachęcać do jak najdłuższego pobytu u siebie. Temu też ma służyć specjalne rozmieszczenie sklepów. Te, w których najczęściej kupujemy, jak piekarnia, punkt z wędlinami czy drogeria, zwykle są mocno rozrzucone po całej galerii. Dojście z jednego punktu do drugiego zajmuje sporo czasu. Po drodze mija się wiele innych, atrakcyjnych sklepów i o to chodzi. Zawsze można się skusić na odwiedzenie dodatkowego.

Strefa relaksu

Współczesny marketing w galeriach w Gdyni obejmuje całe rodziny. Trend niegdyś zapoczątkowała szwedzka sieć z meblami i akcesoriami, jednak szybko podchwyciły go inne duże sklepy. Chodzi o stworzenie restauracji i strefy, gdzie można wypocząć podczas robienia zakupów. Dziś trudno sobie wyobrazić galerię handlową bez licznych punktów gastronomicznych. To nie tylko restauracje, ale również miejsca z szybkimi przekąskami, daniami na wynos, kawiarniami a nawet winami i piwem z różnych części świata. Obecnie częścią strefy relaksu są również specjalne bawialnie dla dzieci, jak również kompleks sal kinowych. Idealne na wielogodzinny wypad w weekend, podczas którego można zrobić zakupy, wstawić je do samochodu, wrócić na obiad, by na koniec obejrzeć wspólnie film lub bajkę.

Strategia przeciw strategii

Nie warto walczyć z marketingiem w centrach handlowych. Towarzyszy nam w każdej dziedzinie, więc trudno oczekiwać, aby było od niego wolne galerie handlowe w Gdyni. Sklepy wielkopowierzchniowe to ogromna wygoda zakupów oraz wielu usług. Wystarczy wiedzieć, jak się po nich poruszać. Warto mieć plan wizyty łącznie z zaznaczonymi punktami, które chcemy odwiedzić. Dzięki temu uniknie się chaosu wynikającego z tego, że każdy członek rodziny ciągnie w swoją stronę. Można również wizytę ustalić w ten sposób, że każdy ma określony czas dla siebie, po czym wszyscy spotykają się w konkretnym punkcie gastronomicznym. Galerie nieraz zmieniają punkty handlowe, w miejsce jednych powstają inne. Jeśli nie wiemy, gdzie szukać odpowiedniego lokalu, warto korzystać z punktów informacyjnych. Konkretne sklepy dobrze jest odwiedzać z listą zakupów, które są nam potrzebne.

Wprawdzie galerie w Gdyni i innych miastach mają sporą konkurencję w postaci sklepów internetowych, jednak nic nie wskazuje szybkiego zmierzchu tradycyjnego handlu.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie