Reklamacja zabiegu kosmetycznego – wszystko, co musisz o tym wiedzieć

Marek Szydełko
20.07.2022

Nieudany zabieg kosmetyczny może przynieść bardzo poważne skutki, włącznie z wystąpieniem silnych podrażnień, przebarwień czy innych zmian skórnych. Na szczęście ryzyko jest stosunkowo niskie, o ile korzystasz z zabiegów w profesjonalnym gabinecie lub salonie. Częściej niestety jest tak, że klientki nie są do końca zadowolone z efektów, spodziewając się czegoś zupełnie innego. Reklamacja zabiegu kosmetycznego jest jak najbardziej możliwa, a kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Efekt jest daleki od obiecanego? Reklamuj usługę!

Zanim złożysz reklamację, to przypomnij sobie swoją rozmowę z kosmetyczką. Jeśli jesteś pewna, że specjalistka obiecała Ci konkretny efekt w określonym czasie, co nie nastąpiło, to jest to podstawa do złożenia reklamacji.

Pamiętaj jednak, że kosmetologia nie jest nauką ścisłą. Dlatego doświadczone profesjonalistki unikają składania jakichkolwiek deklaracji, zawsze warunkując efekty zabiegu od wystąpienia wielu czynników.

Zastanów się, czy na pewno zastosowałaś się do zaleceń kosmetyczki

Zdarza się, że zabieg kosmetyczny reklamują panie, które nie do końca mają ku temu podstawy. Chodzi nam tutaj o sytuację, w której klientka salonu czy gabinetu kompletnie zignorowała zalecenia specjalistki i np. opalała się następnego dnia po zabiegu depilacji laserowej czy nie przygotowała odpowiednio swojego ciała do procedury kosmetycznej.

W takich przypadkach może wystąpić konflikt na linii klientka-salon. Jeśli więc wiesz, że nie do końca zastosowałaś się do zaleceń lub wprost je zignorowałaś, to zamiast wpadać do salonu z awanturą raczej poproś o pomoc.

Może na efekty trzeba poczekać nieco dłużej?

Bierz pod uwagę taki scenariusz zanim złożysz reklamację na – Twoim zdaniem – nieudany zabieg kosmetyczny. Pamiętaj, że każda skóra jest inna. Jeśli kosmetyczka poinformowała Cię, że pierwsze efekty zwykle pojawiają się po 2-3 dniach, natomiast minął prawie tydzień i nie widzisz żadnej poprawy, to po prostu wróć do salonu i skonsultuj to ze specjalistką wykonującą zabieg.

Na koniec pamiętaj, że dobry salon kosmetyczny nie zostawi Cię bez pomocy, nawet jeśli Twoja reklamacja nie jest uzasadniona. W przypadku niezadowolenia z efektów zabiegu prawdopodobnie zostaną Ci zaproponowane poprawki, jakiś gratis czy zniżka na kolejny zabieg. Jeśli jednak po zabiegu wystąpiła u Ciebie ostra reakcja skórna, to w pierwszej kolejności skonsultuj się z dermatologiem, który oceni, czy jest to wina kosmetyczki czy może nieszczęśliwy, trudny do przewidzenia zbieg okoliczności.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.