Domowy masaż antycellulitowy: jak go wykonać?

Marek Szydełko
27.04.2021

Masaż antycellulitowy jest bardzo skuteczną bronią w walce z pomarańczową skórką. Wiele pań niesłusznie zakłada, że można się mu poddać wyłącznie w gabinecie kosmetologicznym. W rzeczywistości taki masaż możesz wykonać sama lub z pomocą partnera. Ostrzegamy: początkowo jest dość nieprzyjemny, ale szybko można się do tego przyzwyczaić. Efekty wynagrodzą Ci zniesienie bólu. Sprawdź, jak wykonać domowy masaż antycellulitowy.

Co Ci będzie potrzebne?

Aby wykonać efektywny masaż antycellulitowy przygotuj sobie swój ulubiony balsam do ciała. Wcale nie musisz sięgać po krem do zwalczania cellulitu, choć taki kosmetyk na pewno będzie mile widziany i jeszcze spotęguje skuteczność zabiegu.

Masaż antycellulitowy możesz wykonać we własnej łazience czy w sypialni. Jeśli masz możliwość skorzystania z pomocy partnera, to zrób to – druga osoba może dotrzeć do miejsc, które są poza zasięgiem Twoich palców lub byłoby Ci bardzo niewygodnie je masować.

Zaczynamy masaż

Najpierw nałóż odpowiednią ilość kosmetyku. Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do właściwego masażu dokładnie wetrzeć balsam czy krem w skórę zajętą cellulitem. Najlepiej rób to kolistymi ruchami całej dłoni.

Dalej będzie już nieco trudniej. Musisz chwycić cały fałd skórny palcami, zaczynając od pośladków i stopniowo schodząc coraz niżej. Jest to dość bolesne, możesz czuć blokadę przed sprawianiem sobie bólu, ale spróbuj się przełamać.

Podczas chwytania fałdu skórnego zaciskaj pięść i mocno masuj nią ciało, napierając na skórę. Powtarzaj tę czynność tak długo, na ile pozwoli Ci Twoja granica bólu. Wraz z kolejnymi sesjami masażu będziesz w stanie wydłużać każdy seans.

Jak często wykonywać masaż?

Wszystko zależy od tego, na ile pozwala Ci czas. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby masaż antycellulitowy wykonywać nawet codziennie. Ważne jest przy tym to, że domowa kuracja dość szybko przynosi zauważalne efekty. Po około 7-10 dniach cellulit będzie wyraźnie mniej dostrzegalny, a po około trzech miesiącach pozbędziesz się go całkowicie.

Pamiętaj również, aby nie poprzestawać na samym masażu. Staraj się również ćwiczyć, zacznij uprawiać jakiś sport, ogranicz odpoczynek w pozycji siedzącej i leżącej. Uzupełnij też swoją dietę o wodę (minimum 2 litry dziennie), warzywa i owoce, zastępując nimi słodycze.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.