Dobry fryzjer to wielki skarb, którego szuka chyba każda z nas. Specjalista z wyobraźnią i świetnym warsztatem zawsze wyczaruje na głowie coś efektownego, dobrze pasującego do charakteru, samopoczucia i urody klientki. Czasami zdarza się jednak, że musimy skorzystać z usług nieznanego salonu, bo np. jesteśmy akurat na wyjeździe czy wakacjach. Wówczas trzeba zachować daleko idącą czujność. W tym poradniku podpowiadamy, które szczegóły zdradzają naprawdę dobry salon fryzjerski.
To podstawa. Jeśli wchodzisz do salonu fryzjerskiego i od razu w Twoje nozdrza uderza odór brudnej podłogi, który miesza się z zapachem najtańszych lakierów i farb, to lepiej od razu zrób w tył zwrot. Owszem, fryzjerzy mogą być zapracowani, ale zawsze powinni mieć czas, by posprzątać swoje stanowiska pracy.
Weszłaś do salonu i… nic się nie dzieje? Nikogo to nie zainteresowało? Mogłabyś tak sobie spacerować i nie być przez nikogo zaczepiona? To bardzo źle świadczy o salonie fryzjerskim, a konkretnie o jego pracownikach. Brak zainteresowania klientem jest poważną wadą. Nie daje bowiem podstaw do tego, by uważać, że fryzjera zainteresuje Twoje wyobrażenie fryzury.
Udało Ci się już usiąść na czystym fotelu. Co teraz? Koniecznie sprawdź, czy fryzjer chce poznać Twoje oczekiwania, czy może z góry zakłada, że i tak wszystko wie lepiej. Umiejętność słuchania jest niezwykle ważną cechą dobrego fryzjera. Jeśli zadaje dużo pytań, uważnie ogląda Twoje pasma, proponuje różne rozwiązania, ale żadnego z nich nie narzuca, to warto mu zaufać.
Już po wejściu do salonu dyskretnie sprawdź, z jakich przyborów korzystają fryzjerzy. Jeśli zauważysz pordzewiałe nożyczki i maszynki z dyskontu, to zacznij mieć poważne obawy o bezpieczeństwo swoich włosów. Tak samo będzie, jeśli w salonie używa się kosmetyków najniższej jakości, w tym farb, które można po prostu kupić w pierwszej lepszej drogerii. W końcu po to idziesz do profesjonalnego salonu, aby skorzystać z profesjonalnej, a nie amatorskiej usługi.
Siadając w poczekali sprawdź, czy do dyspozycji klientów są aktualne czasopisma modowe i fryzjerskie. Jeśli zauważysz gazetę sprzed 2-3 lat, może to świadczyć o tym, że fryzjerzy nie znają najnowszych trendów i nie rozwijają swoich umiejętności. Oceń też klasę oświetlenia oraz ogólny wygląd salonu. Takie szczegóły naprawdę mogą dużo powiedzieć o jakości danego miejsca.