Domowe sposoby na zgagę: znasz je?

Zgaga to wyjątkowo nieprzyjemna dolegliwość, która potrafi pojawić się w najmniej oczekiwanym momencie. Podczas gdy inni rozkoszują się posiłkiem, Ty cierpisz z powodu pieczenia w żołądku. W takiej sytuacji ulgę przynoszą środki farmaceutyczne, jednak nie zawsze trzeba po nie sięgać. Aby dodatkowo nie obciążać żołądka i wątroby, wypróbuj domowe sposoby na zgagę, które bazują na zjedzeniu naturalnych produktów łagodzących przykre objawy.

Dopadła Cię zgaga? Sięgnij po produkty ze swojej kuchni

Nie oszukujmy się: aby szybko pozbyć się uczucia pieczenia w żołądku, trzeba zastosować specjalny środek dostępny w aptece. Jeśli jednak objawy nie są przesadnie uciążliwe i da się je wytrzymać, możesz poeksperymentować z o wiele łagodniejszymi, a na pewno bezpieczniejszymi dla zdrowia produktami spożywczymi.

Oto kilka najskuteczniejszych, naturalnych środków na zgagę, które każda z nas ma w swojej kuchni:

  • Jabłka
  • Migdały
  • Ocet jabłkowy (oczywiście rozcieńczony w wodzie)
  • Kminek
  • Imbir
  • Sok z aloesu
  • Musztarda
  • Soda oczyszczona w roztworze z wodą
  • Herbatka z kopru włoskiego
  • Herbatka z rumianku
  • Kminek
  • Woda z siemieniem lnianym

Pamiętaj oczywiście, że są to środki doraźne, które mogą Cię uratować w sytuacji, gdy nie masz pod ręką farmaceutyku lub z jakichś powodów nie chcesz po niego sięgnąć. Nie są to również sposoby, które mogą zastąpić specjalistyczne leczenie – jeśli zgaga dokucza Ci regularnie, koniecznie zgłoś się do lekarza, który zlecić gastroskopię.

Jak zminimalizować ryzyko zgagi?

Sporadycznie pojawiająca się zgaga nie musi być objawem choroby. Często jest to efekt złej diety. Dlatego jeśli masz tendencję do zgagi, koniecznie unikaj smażonych, tłustych potraw, gazowanych napojów, cytrusów (drażnią ścianki żołądka) oraz oczywiście alkoholu.

Wszelkiej posiłki planuj tak, aby móc zjeść w spokoju, bez nadmiernego pośpiechu. Podczas jedzenia nie przeglądaj Internetu i nie oglądaj telewizji. Przyjmij wygodną, wyprostowaną pozycję. Gryź dokładnie, powoli przeżuwaj i nie przejadaj się. Po pracy jak najszybciej wskocz w wygodne, nieuciskające brzucha ubrania.

To podstawowe zasady, dzięki którym na pewno zmniejszysz częstotliwość napadów zgagi lub – gdy w grę nie wchodzą czynniki chorobowe - całkowicie je wyeliminujesz.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.