Nadeszła wiosna, zacznij biegać!

Z dnia na dzień robi się coraz bardziej cieplej. Dzień się wydłuża i mamy więcej okazji na skorzystanie ze świeżego powietrza. Cieplejsze dni to doskonała okazja do zaczerpnięcia aktywności fizycznej. Czas zadbać o swoją sylwetkę i kondycję w końcu lato tuż tuż. W kwestii aktywności fizycznej to bieganie zajmuje ostatnio najwyższe pozycje jeżeli chodzi o popularność i nie ma się czemu dziwić. Małe wymagania i duża satysfakcja z osiąganych efektów przyciąga do biegania kolejne rzesze amatorów, którzy z reguły szybko zakochują się w bieganiu i uzależniają od codziennej dawki ruchu.

Dlaczego warto biegać?

Kwestię biegania rozpocznijmy od potencjalnych korzyści. Otóż bieganie oprócz tak oczywistych korzyści jak poprawa kondycji i zbawienny wpływ na sylwetkę, daje nam znacznie więcej. Z badań naukowców z University Stanford School of Medicine wynika, że bieganie znacznie wydłuża życie, w przeciwieństwie do siedzącego trybu życia, który może być równie szkodliwy co na przykład palenie papierosów. Regularne bieganie poprawia wydolność autonomicznego układu nerwowego i reguluje ciśnienie tętnicze dzięki czemu w naszej krwi odkłada się mniej cholesterolu. Co ważne biegacze cieszą się większą odpornością na cukrzycę typu 2, lepszym trawieniem i co ciekawe poprawionym komfortem snu. Do tego dochodzi nam wpływ biegania na samopoczucie, które w trakcie treningu dostaje ogromnego kopa pozytywnej energii dzięki lepszemu dotlenieniu organizmu i wydzielanym podczas biegu endorfinom.

Jak zacząć biegać?

Skoro już wiemy jak wiele korzyści daje nam regularne bieganie, nie pozostaje nam nic innego niż spróbowanie sił w tej wspaniałej dyscyplinie. Warto rozpocząć treningi od krótkich przebieżek poprzedzonych serią ćwiczeń rozciągających. Pamiętajmy, że nie od razu Rzym zbudowano, a porywanie się bez przygotowania na długie dystanse nie tylko skutecznie nas zniechęca do biegania, ale także może spowodować zagrożenie dla zdrowia. Jak w każdym sporcie należy stopniowo przyzwyczajać się do wysiłku i z dnia na dzień przesuwać granicę swoich możliwości.

Czego potrzebujesz do biegania?

Bieganie ma to do siebie, że nie wymaga od nas wiele przygotowania i ekwipunku. Wystarczy kupić odpowiednie buty biegowe i znaleźć dogodną trasę. Biegać możemy praktycznie w każdych warunkach i na każdym terenie, chociaż na dłuższe dystanse, lub trasy ekstremalnie trudne warto zaopatrzyć się w najlepsze buty do biegania, które znajdziecie na https://tricentre.pl/pol_m_Bieganie_Buty-do-biegania-389.html. Co ważne warto zachęcić najbliższych do wspólnego biegania, bo od biegania samemu jeszcze lepsze jest tylko bieganie w towarzystwie!

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Dyskusja

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.