Dieta low carb – czym jest?

Maciej Piwowski
29.11.2021

Węglowodany to jeden z podstawowych składników odżywczych organizmu. Innymi słowy są to po prostu cukry, zarówno proste, jak również złożone.

W wielu przypadkach węglowodany stanowią doskonałe źródło energii. Jednak zdarzają się sytuacje, w których zachodzi potrzeba ich usunięcia lub ograniczenia w codziennej diecie. Dieta low carb to jeden z typów diety redukującej, czyli takiej, która w sporym zakresie lub całkowicie wyklucza określone produkty z codziennego menu.

Jak działa dieta low carb?

Warto przede wszystkim pamiętać o tym, że eliminacja określonych grup produktów z diety oznacza potrzebę wprowadzenia nowych elementów. Zdrowia dieta powinna być zbilansowana i bogata w składniki odżywcze, minerały i witaminy. Dlatego w przypadku diety low carb najczęściej zwiększa się ilość dziennego spożycia tłuszczy i białek.

Podczas stosowania diety low carb trzeba zdać sobie sprawę, że węglowodany odgrywają istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu, w tym jednego z głównych narządów, czyli mózgu. Dlatego ludzkie ciało wymaga tego, by w minimalnym stopniu zaspokoić jego zapotrzebowanie na określone składniki odżywcze. Szacuje się, iż niezbędne jest dostarczenie 130 gramów węglowodanów w ciągu dobry, by utrzymać odpowiednie funkcjonowaniu mózgu.

Jak stosować dietę low carb?

Tak naprawdę osobom, które nie posiadają doświadczenia, a tym bardziej uważają, że tego rodzaju dieta pomoże w zrzuceniu zbędnych kilogramów, nie powinny modyfikować swojego menu samodzielnie. Wielu sportowców, którzy uprawiają sporty wytrzymałościowe stosuje dietę low carb, cukier zastępując białkami. Jednak ich codziennie posiłki układane są przez dietetyków. Błędne stosowanie diety, rygorystyczne ograniczenie spożywanych posiłków, czy eliminacja niektórych, mogą mieć tak naprawdę negatywny wpływ na zdrowie człowieka.

Co jeść podczas diety low carb?

Przede wszystkim w trakcie diety, siłą rzeczy, spożywa się produkty, które posiadają niewielką ilość węglowodanów. Dlatego często spotkać można w diecie produkty pochodzenia zwierzęcego. Warto wprowadzić do menu ryby, owoce morza, czy jajka. Trzeba pamiętać również o wprowadzeniu do codziennego menu warzyw.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.