Znasz te prawdy na temat odżywiania? Zacznij się do nich stosować

Antoni Kwapisz
04.03.2021

Na temat zasad odżywiania krąży wiele mitów, które można znaleźć przede wszystkim w Internecie. Przez ten szum informacyjny z trudem przebijają się natomiast rzetelne informacje. Tymczasem są zasady, o których warto wiedzieć i się do nich stosować, by móc rzeczywiście zmienić swoje nawyki żywieniowe oraz wspomóc organizm w walce z nadwagą czy tym bardziej otyłością. Kilka takich prawd na temat odżywiania, które być może Ci umknęły, wymieniamy w naszym poradniku.

Warto zastąpić białe pieczywo ciemnym

Ale tutaj uwaga – zawsze upewnij się, że kupujesz pieczywo pełnoziarniste, a nie pszenne zabarwione karmelem (to popularny trik nieuczciwych producentów). Ciemne pieczywo jest znacznie zdrowsze od białego, bo m.in. stanowi bogate źródło błonnika pokarmowego, który pełni funkcję swoistej miotełki, usuwając z organizmu toksyny i szkodliwe produkty przemiany materii.

Nie każda ryba jest zdrowa

Przyjęło się sądzić, że jedzenie ryb jest podstawą zdrowej diety i dużo jest w tym racji. Musisz natomiast wiedzieć, że nie wszystkie ryby powinny gościć na Twoim talerzu. Koniecznie zrezygnuj z kupowania pangi (to najgorszy gatunek ryby), uważaj też na tuńczyka, który może zawierać mnóstwo metali ciężkich. Dużo pewniejszym wyborem będzie dorsz, mintaj, śledź czy nawet niedoceniana flądra.

Nie łącz ogórka z pomidorem

Kto z nas nie lubi kanapki z tymi warzywami? Tymczasem okazuje się, że nie powinniśmy ich jeść jednocześnie. Wszystko dlatego, że ogórki zawierają askorbinazę, która powoduje utlenianie się witaminy C – ważnego składnika pomidorów. Przez takie połączenie niwelujemy więc zdrowotne właściwości warzyw.

Ostrożnie z jajkami

Jajka kurze są bardzo zdrowe, zawierają mnóstwo białka oraz witamin, ale nie powinno się ich spożywać w nadmiarze. 2-3 razy w tygodniu po jednym jajku w zupełności wystarczy. Powodem jest to, że jajka zawierają także dużo cholesterolu, który jest jedną z głównych przyczyn choroby miażdżycowej.

Warto pić kawę przed posiłkiem

Oczywiście nie na czczo, natomiast jeśli planujesz jeść obiad np. o 14, to dobrym pomysłem będzie wypicie kawy na około godzinę przed posiłkiem. Dlaczego? Ponieważ kawa stymuluje proces trawienia i przyspiesza pracę jelit. Ten sprytny sposób może zatem wspomóc Twoją dietę redukcyjną.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.