Na pewno wielokrotnie zdarzyło Ci się nie być do końca zadowoloną z efektu pracy fryzjera. Estetyka to jedno, ale zdarzają się również sytuacje, w których nieudolni fryzjerzy narażają swoje klientki na bardzo poważne niebezpieczeństwo. Spalone włosy, reakcja alergiczna skóry, trwałe uszkodzenie mieszków – to tylko przykłady. Nie każda z nas wie, że nieudaną usługę fryzjerską można, a wręcz trzeba zareklamować. Jak to zrobić? Dowiesz się z naszego poradnika.
Wygląd fryzury to często rzecz gustu. Nie możesz więc wcielać się w rolę furiatki i żądać od fryzjera zwrotu pieniędzy za to, że wymyślone przez Ciebie uczesanie niekoniecznie dobrze pasuje do kształtu twarzy czy oprawek okularów. Kieruj się zdrowym rozsądkiem. Jeśli jednak fryzjer np. pomylił kolor farby, źle ją nałożył czy skrócił włosy bardziej, niż tego oczekiwałaś (i wyraźnie go o tym poinformowałaś), masz prawo do złożenia reklamacji.
Reklamować można także m.in.:
Musisz pamiętać, że nabycie prawa do reklamowania usługi następuje dopiero w momencie jej opłacenia. Jeśli więc nie chcesz zapłacić, bo fryzjer popełnił błąd, to możesz się jedynie z nim dogadać. Prawo konsumenckie nie będzie Cię wówczas chronić.
Dlatego lepiej jest zapłacić ustaloną cenę, ale od razu złożyć reklamację na jakość wykonanej usługi. Możesz się przy tym powołać na niezgodność efektu z zamówieniem czy nieprawidłowe przeprowadzenie czynności fryzjerskich – oczywiście jeśli błąd jest ewidentny.
Pamiętaj!
Po opłaceniu usługi domagaj się wydania paragonu – będzie to podstawa do złożenia reklamacji.
Reklamację musisz złożyć w formie pisemnej, nawet jeśli fryzjer zapewnia Cię, że przekaże uwagi kierownikowi. Nie ufaj mu. Domagaj się spotkania z właścicielem salonu i na jego ręce złóż reklamację, w której zawrzesz jak najwięcej szczegółów. Wskaż błędy popełnione przez fryzjera, możesz też dołączyć dokumentację zdjęciową.
W reklamacji musisz także określić swoje żądania. Zwykle będzie to zwrot pieniędzy. Domaganie się wprowadzenia poprawek w salonie, który zrujnował Twoje włosy, byłoby jednak mało rozsądne.
Jeśli właściciel odrzuci Twoją reklamację (musi się do niej ustosunkować na piśmie), to pomocy poszukaj u miejskiego Rzecznika Konsumentów lub na infolinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.