Jesteś ciągle zmęczona i nie wiesz, dlaczego? Oto możliwe i niepozorne przyczyny!

Chroniczne zmęczenie może oznaczać, że z Twoim organizmem dzieje się coś niedobrego. Zanim jednak zdecydujesz się na wizytę u lekarze i wykonanie kompleksowych badań, spróbuj obiektywnie przyjrzeć się swoim codziennym nawykom. Czy aby na pewno robisz wszystko, by dobrze wypocząć po pracy? Czasami sami nieświadomie potęgujemy normalne zmęczenie. Oto kilka takich niepozornych, często bagatelizowanych przyczyn.

Wpatrywanie się w ekran smartfona do późna

Naukowcy już dawno dowiedli, że światło emitowane przez ekran smartfona bardzo pobudza mózg i zmusza go do aktywności, co oczywiście nie jest wskazane tuż przed zaśnięciem. Staraj się tak planować dzień, by od około 19 nie musieć już sięgać po telefon. Zamiast przeglądania Internetu wybierz książkę, ewentualnie serial. Pod wieczór stopniowo wyciszaj organizm, co ułatwi Ci zaśnięcie.

Wieczorne objadanie się

Jeśli przez cały dzień się głodzisz, bo twierdzisz, że nie masz czasu na jedzenie, a wieczorem zaczynasz się opychać, to znamy już przyczynę Twojego chronicznego zmęczenia. Takie działanie jest bardzo niewskazane. Po pierwsze: gwarantuje Ci nadwagę, a może nawet otyłość. Po drugie: gwałtowne skoki cukru w godzinach wieczornych powodują, że masz trudności z zaśnięciem, sen jest płytki, a wcześnie rano budzi Cię ogromny głód.

Pamiętaj, że podstawą zdrowego i higienicznego trybu życia jest zbudowanie rozsądnego jadłospisu. Zawsze znajdź czas na to, by zjeść 5-6 mniejszych posiłków w ciągu dnia. Rób sobie kanapki do pracy, zrezygnuj ze słodyczy, a po 19 w ogóle już nie jedz (ewentualnie sięgaj po zdrowe przekąski, jak migdały czy ziarna orkiszu).

Za dużo kawy

Czujesz narastające zmęczenie. Co robisz? Oczywiście sięgasz po kolejną kawę! Która to już tego dnia? 3? 5? No właśnie. Nadużywanie kawy jest jednym z głównych powodów chronicznego zmęczenia. To paradoks, ponieważ podświadomie czujemy, że kofeina pobudzi organizm, ale ten efekt jest krótkotrwały.

Kawa niestety wypłukuje też z organizmu cenne minerały, na czele z magnezem oraz odwadnia ciało. W efekcie szybciej się męczysz, czujesz rozdrażnienie, a wieczorem padasz z nóg, choć wcale nie miałaś szczególnie ciężkiego dnia. Ogranicz więc picie kawy. Jedno mocne espresso o poranku w zupełności wystarczy.

Niezdrowa dieta

Przede wszystkim mówimy tutaj o diecie obfitującej w tłuszcz, węglowodany oraz cukier. Koniecznie przyjrzyj się swojemu jadłospisowi. Wyklucz z niego słodycze, a włącz więcej owoców i warzyw. Zacznij eksperymentować z dietą wegańską lub wegetariańską. Przeproś się z kaszami, które są znacznie zdrowsze niż np. makaron. To na pewno doda Ci energii!

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.