Wielu rodziców zadaje sobie to pytanie, ale musisz wiedzieć, że nie ma na nie jednej odpowiedzi. Problem bardzo drogich ubranek dziecięcych dotyczy oczywiście markowych sklepów. Niektórzy z premedytacją do nich nie zaglądają, bo nie chcą się denerwować. Inni natomiast regularnie odkładają pieniądze, by raz na jakiś czas sprawić dziecku coś naprawdę ładnego i dobrej jakości. Warto się jednak zastanowić: dlaczego markowe ubrania dziecięce są aż tak drogie? Powody znajdziesz w naszym artykule.
To najbardziej prozaiczny, ale też bagatelizowany przez rodziców powód. Jakość ubrań dziecięcych naprawdę diametralnie się różni pomiędzy poszczególnymi producentami. Często można usłyszeć mity typu: nie warto wydawać na kurtkę dla dziecka 200 złotych, bo ta za 50 złotych jest równie dobra. Nie jest. Nawet jeśli różnica w jakości nie jest widoczna na pierwszy rzut oka, to z pewnością ujawni się ona w czasie noszenia.
Oczywiście, że dziecko szybko wyrasta z ubrań. Dlatego jeśli Cię nie stać, nie kupuj najdroższych ciuchów. Staraj się jednak nie wybierać tych najtańszych, bo ich jakość często pozostawia bardzo wiele do życzenia.
Nie da się ukryć, że markowe ubrania dziecięce wyglądają o wiele lepiej niż te z np. dyskontu czy zwykłej sieciówki. To kwestia projektu, kroju, dbania o szczegóły (szwy, dobór guzików i zamków, podszewki etc.). Ciuch znanej marki, oczywiście odpowiednio wyceniony, będzie o wiele lepiej leżeć na dziecku. Tu kłania się nam kolejny argument, czyli stabilność wymiarowa.
Na pewno nie raz zdarzyło Ci się kupić jakieś ubranie dla dziecka i wściec się z powodu tego, że rozmiar np. 122 okazał się być zdecydowanie za mały lub zbyt duży. Producenci tanich ciuchów bardzo lekko podchodzą do kwestii tzw. rozmiarówki – często jest ona tylko poglądowa. W przypadku markowych ubrań ryzyko jest o wiele mniejsze, dlatego możesz je spokojnie kupować przez Internet bez wcześniejszej przymiarki.
Od razu zaznaczamy, że jest to powód wyłącznie psychologiczny i nie dla każdego rodzica będzie to mieć znaczenie. Marka potrafi jednak działać na wyobraźnię i nie oszukujmy się: wiele osób przez jej pryzmat ocenia innych ludzi. Producenci ubrań dziecięcych z tzw. wyższej półki skrzętnie to wykorzystują, ale wiedzą też, że kierują swoją ofertę do konkretnej grupy docelowej. Rodziców, których stać na to, by wydać na ubrania dla pociechy nawet kilkakrotnie więcej niż w sieciówce.
Czy zatem warto kupować ubrania dla dziecka z kategorii premium? Jeśli masz pieniądze, to zdecydowanie warto – chociażby ze względu na jakość, wygląd i wytrzymałość.